dinsdag 31 maart 2009

Hoewel zowel de tentamens als de lente met rasse schreden naderen, totdat ze zo'n beetje letterlijk voor mijn neus staan als een opdringerige straatverkoper, maak ik me nog niet zo druk. Piet Paulusma zegt wel dat het vijftien graden wordt, maar met die Friezen weet je het maar nooit. En tentamens, tsja. Nou ja. Oké, misschien moet ik daar toch maar eens aan beginnen. Vooralsnog was aanlokkelijker om een weekend eindeloos uit te slapen, drie euro te betalen voor een blijkbaar extreem exclusieve mozzarella, in de rij staan bij het Prijzencircus en aardbeien-kwarktaartpudding te eten.


En dit weekend heb ik dus van lieve Iris een gigantisch fijne aanvulling gekregen op mijn al bestaande collectie:


Met de klok mee Mona Lisa, tegeltje, geborduurd huilend zigeneurjongetje, barometer met hertengewei, Angelus van Millet en tegeltje.

Nu heb ik dus ook een paardengebed ("Lieve Baas, Spaar mijn gevoelige mond, gebruik geen zweep, als ik mijn best doe; wees niet ruw als ik je niet direkt begrijp, maar geef mij de tijd om te leren.") en zigeunerliefde-lp. En die zigeuner lijkt ook nog eens op mijn huisbaas, dus mijn geluk kan niet op.

Al houd ik mij nog wel warm aanbevolen voor een schilderij met een huilende clown of zo'n witte keramieken zwaan met plantenbakje in zijn rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten