zaterdag 17 maart 2012

Hoe je het leven moet leven

Een van mijn lievelingsactiviteiten in het weekend is het lezen van de geboorteberichten in de NRC. Naar goed 19de eeuws burgerlijk gebruik (en ik kan het weten, want ik schrijf daar mijn scriptie over) plaatst de (zelfbenoemde) Nederlandse elite zijn privé-mijlpalen als huwelijk, geboorte en sterfte in De Krant. Meestal zijn dit natuurlijk Frédériques, Fleurs (geboren te Shanghai), Moosjes, Keetjes (Amsterdam) en met af en toe een vrolijke Jet of Jan, maar deze week stond er echt een pareltje:



Ik hoop dat jullie het kunnen lezen, maar er staat dus: Geboren Liv Louisa, zusje van Max. En dan er boven: "Liv life to the Max!" Dat is bijna nog mooier dan Faber Pax, die er naast staat. "Vakman - Vrede", kom er maar eens om. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten