woensdag 14 maart 2012

Lente

Lente!
Oké, Bruin heeft de winter slecht doorstaan, dat geef ik grif toe. De hele winter hebben we breiend en studerend doorgebracht, kleumend rond de gaskachel. Maar nu begint het langzaam lente te worden en is het tijd voor een grote schoonmaak. Na wat gebrainstormd en wat verse Vitamine D hebben we besloten weer verder te gaan bloggen. Daarbij zijn we niet in de laatste plaats geïnspireerd door onze nieuwe heldin Teunie Luijk. Teunie is een reformatorische moeder van tien kinderen, die wekelijks blogt over hoe ze om vijf uur 's ochtends broden bakt, zakdoeken maakt van oude overhemden en haar eigen pompoenjam maakt. Wij hebben weliswaar niet tien kinderen of een hekel aan broeken, maar broden bakken we natuurlijk wel graag. 


En, net als Teunie, droom ik al jaren van mijn eigen tuintje. In het kader van mooi weer besloot ik eens een nieuw plantenexperiment te beginnen. Eerdere pogingen tot basilicum kweken zijn jammerlijk gefaald, maar inmiddels ben ik middels een vrolijke Groninger genaamd Jelle kennis gemaakt met de Makkelijke Moestuin, of Square Feet Garden. Nu heb ik helaas geen square feet over, maar wel een vensterbankje. Square Inch Gardening dus! Vorige week toog ik naar de Intratuin om zaadjes te kopen voor mijn eigen te kweken kruidentuintje. Ik verzamelde drie potjes, plantte de zaadjes en fabriceerde van een oude PET-fles mijn eigen kasje.



De PET-fles kas


De plantjes staan al drie dagen in de volle zon, en elke ochtend kijk ik hoopvol of er al iets opgekomen is. Vanochtend was het eindelijk zo ver, de tijm is aan het ontkiemen. Ik ben benieuwd!

Fotografisch bewijs van mijn groene vingers 






1 opmerking:

  1. Dat van die halve petfles vind ik een super idee!!
    Daar kan ik wat mee. Succes met je groene vingers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen