dinsdag 1 september 2009

Op die fiets

Als je eenmaal begonnen bent, moet je ook doorzetten. Dus hier weer een blog. Over iets wat mij al weken, zo niet maanden bezig houdt. De Universiteit Utrecht krijgt een nieuwe bibliotheek, de Bibliotheek Binnenstad, oftewel Binnenstad-UB, oftewel BUB. Of het echt BUB is weet ik niet, maar het klinkt zo leuk en het laat zich makkelijk omvormen tot een werkwoord. Zovan: "Hee, ga jij nog bubben vanmiddag?"

Maar goed, de nieuwe letterenbieb is dus heel erg mooi en nieuw. Supermooi, zelfs. Met zo'n vierkant en alles. Stukken beter dan de vorige bieb, waar er een overdaad was aan grijs, rokersgeel en stof, en een ernstige schaarste op het gebied van stopcontacten, internetplekken en zuurstof. In een ver verleden was er vast een zeer sadistisch ingestelde facilitaire commissie, die besloten heeft de drie beschikbare stopcontacten in de hele bieb zo ver mogelijk van de draadloos internetzone (met een gemiddelde radius van 30 centimeter) te plaatsen.

Al die studenten die rondrennen tussen acculaden en internethebben zijn niet erg bevorderend voor mijn studeercapaciteiten (vooral niet als het probleem van de Mooie Mannen Maandag zich weer eens voordoet, maar daarover een andere keer meer). Hoe dan ook, dit leed zal nimmer meer het onze zijn, want vanaf nu kunnen we bijna 14 uur per dag, zeven dagen per week ongehinderd en vrijuit kennis vergaren in luxe nieuwe studiezalen, met draadloos internet te onzer beschikking. En dit alles geheel architectonisch verantwoord. (Zie ik toch nog een keertje iets terug van dat collegegeld)

p.s. ik ben weer eens veel te laat natuurlijk, maar ik begin toch een beetje fan te worden van Roosbeef (sorry dat ik het vorige week nog stom vond)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten